جهش استراتژیک در فروش پتروشیمی پردیس؛ نزدیکترین فاصله قیمتی با نرخ آرگوس و رکورد جدید در بارگیری پاییز

پتروشیمی پردیس با استراتژیهای نوین فروش در پاییز ۱۴۰۴ به موفقیت چشمگیری دست یافته و تنها ۵ دلار با نرخ مرجع آرگوس فاصله دارد. افزایش قیمت اوره و فروش صادراتی به ۵۹۰ هزار تن، سودآوری و جایگاه بینالمللی شرکت را تقویت کرده است.
به نقل از خبرگزاری عصر اقتصاد، پتروشیمی پردیس در فصل پاییز ۱۴۰۴ با اتخاذ استراتژیهای نوین در فروش، توانسته است به موفقیتی چشمگیر دست یابد و تنها ۵ دلار با نرخ مرجع منطقهای آرگوس فاصله داشته باشد. این دستاورد بیسابقه نشاندهنده افزایش قدرت رقابتی این شرکت در بازار جهانی اوره است. تحلیلهای اقتصادی حاکی از آن است که این موفقیت نه تنها جایگاه پردیس را در بازارهای بینالمللی تقویت کرده، بلکه به افزایش سودآوری نیز منجر شده است.
در حوزه قیمتگذاری، میانگین قیمت کارگروه اوره در پاییز ۱۴۰۴ به ۳۷۲.۵۴ دلار رسید که نسبت به پاییز سال گذشته، افزایشی قابل توجه را نشان میدهد. این افزایش قیمت، به شرکت اجازه داده است تا بخشی از تناژ صادراتی خود را با قیمتهای بالاتر از مبنا به فروش برساند، که در نهایت نزدیک به ۳ میلیون دلار سودآوری به همراه داشته است. این دستاوردها در شرایطی به دست آمدهاند که بازارهای جهانی با نوسانات مختلفی روبرو بودهاند، اما پردیس با بهرهگیری از استراتژیهای هوشمندانه توانسته است به این موفقیت دست یابد.
علاوه بر موفقیتهای قیمتی، میزان فروش صادراتی پردیس در پاییز ۱۴۰۴ به ۵۹۰ هزار و ۸۳۸ تن رسیده است که بالاترین میزان در سالهای اخیر محسوب میشود. این رقم نسبت به پاییز ۱۴۰۳ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. تحلیلهای ماهانه نشان میدهند که بیشترین حجم فروش در ماه آبان به ثبت رسیده است، که این موضوع نشاندهنده تقاضای پایدار و استراتژیهای موفق فروش است.
در مجموع، این موفقیتها نشاندهنده توانمندیهای مدیریتی و استراتژیک پتروشیمی پردیس در مواجهه با چالشهای بازار جهانی است. با توجه به روندهای فعلی و پیشبینیهای اقتصادی، انتظار میرود که این شرکت همچنان به تقویت جایگاه خود در بازارهای بینالمللی ادامه دهد و به سودآوری پایدار دست یابد. این دستاوردها نه تنها برای سهامداران بلکه برای صنعت پتروشیمی کشور نیز نویدبخش آیندهای روشنتر است.




