بازار خودرو

ورود فولکس‌واگن به عرصه رقابت خودروهای خودران با معرفی Gen.Urban

خلاصه خبر

فولکس‌واگن با معرفی خودروی خودران Gen.Urban در وولفسبورگ، گامی مهم در رقابت با تسلا برداشته است. این خودرو بدون فرمان و پدال طراحی شده و با راننده ایمنی آزمایش می‌شود. هدف پروژه، بررسی واکنش سرنشینان و بهبود فناوری‌های خودران است.

به نقل از خبرگزاری تجارت نیوز، در تحولی مهم برای صنعت خودروسازی، فولکس‌واگن با معرفی خودروی خودران جدید خود به نام Gen.Urban، گامی بلند در رقابت با تسلا برداشته است. این خودرو که در حال حاضر در خیابان‌های عمومی شهر وولفسبورگ، زادگاه فولکس‌واگن، مورد آزمایش قرار می‌گیرد، نمایانگر نسل آینده فناوری رانندگی خودران است. فولکس‌واگن اعلام کرده که Gen.Urban اکنون قادر است به‌طور مستقل در ترافیک شهری حرکت کند، و این امر نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر در توسعه فناوری‌های خودران است.

مسیر آزمایشی این خودرو حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد و پیمایش آن تقریباً ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. با وجود اینکه Gen.Urban به‌عنوان محصولی سفارشی طراحی شده است، اما فاقد ویژگی‌های ظاهری برجسته است. مشابه تسلا سایبرکب، این خودرو نیز بدون فرمان و پدال طراحی شده است. در این مرحله از آزمایش‌ها، فولکس‌واگن با استفاده از یک راننده ایمنی آموزش‌دیده که از روی صندلی سرنشین خودرو را زیر نظر دارد، ایمنی را تضمین می‌کند. این راننده در صورت لزوم می‌تواند از طریق یک جوی‌استیک مداخله کند.

هدف از این پروژه تنها آزمایش فناوری رانندگی خودران نیست، بلکه بررسی واکنش سرنشینان به نبود راننده و کنترل‌های سنتی رانندگی نیز در دستور کار قرار دارد. دکتر نیکلای آردای، رئیس بخش نوآوری گروه فولکس‌واگن، تأکید می‌کند که کلید موفقیت در این زمینه، درک و تحلیل رفتار و تجربه سرنشینان است. این برنامه نه تنها می‌تواند به بهبود فناوری‌های خودران کمک کند، بلکه می‌تواند به شناخت بهتر نیازها و انتظارات مشتریان در آینده منجر شود.

با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای خودروهای خودران و پیشرفت‌های تکنولوژیک در این حوزه، پیش‌بینی می‌شود که فولکس‌واگن با توسعه Gen.Urban بتواند سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای خودران را به خود اختصاص دهد. این پروژه نه تنها نشان‌دهنده تعهد فولکس‌واگن به نوآوری و پیشرفت است، بلکه می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر خودروسازان در جهت بهبود فناوری‌های خودران و ارتقاء تجربه مشتریان عمل کند.

آرش رضایی

من آرش هستم؛ پژوهشگری که بیشتر از عدد و رقم، به رفتار آدم‌ها در بازارها علاقه‌منده. مسیر کاری من از دنیای آمار شروع شد، اما حالا بیشتر روی اقتصاد رفتاری و تصمیم‌گیری‌های مالی کار می‌کنم. برام جذابه که بدونم چرا مردم برخلاف منطق اقتصادی عمل می‌کنن و چطور احساسات می‌تونه بازار رو بالا و پایین ببره. سعی می‌کنم تحلیل‌هام ترکیبی از داده و روان‌شناسی باشه.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا